TÜM ÇALIŞANLAR İÇİN SAĞLIKLI VE GÜVENLİ ÇALIŞMA ORTAMI İSTİYORUZ!
[ İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASININ TÜM BİRİMLERİNDE COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ALINACAK ÖNLEMLER ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

İMO ANA SAYFA   ŞUBE ANA SAYFA   ŞUBE İLETİŞİM   ARAMA   WEBMAIL   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

03 TEMMUZ 2020, CUMA   

42

İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASININ TÜM BİRİMLERİNDE COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ALINACAK ÖNLEMLER

    Yayına Giriş Tarihi: 08.06.2020 00:00   Güncellenme Zamanı: 08.06.2020 11:55:25  Yayınlayan Birim: ADANA ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 08.06.2020 11:50:27

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu tarafından İnşaat Mühendisleri Odasının Tüm Birimlerinde Covid-19 Pandemi Sürecinde Alınacak Önlemler açıklandı.

 

İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASININ TÜM BİRİMLERİNDE COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ALINACAK ÖNLEMLER

 COVID-19 Yeni Tip Korona virüs salgını nedeniyle Odamızda yapılan yeni çalışma düzeninde önceliğimiz çalışanlarımızın ve üyelerimizin sağlığını korumaktır.

Ancak; "Normalleşme" diye ifade edilen süreci, "normal" süreç olarak algılamadan, COVİD-19 virüsünün yok olmadığı bilinci ile hareket edilmesi önemlidir. COVİD-19`un en önemli belirtileri her ne kadar "yüksek ateş", "öksürük" "nefes alıp vermede güçlük", "burun akıntısı" olarak belirtilmiş ise de bu belirtileri hiç vermeden de hastalık geçirenlerin olduğu, bunların yanında (koku alma kaybı, yorgunluk, kas-eklem ağrısı, baş ağrısı, boğaz ağrısı, titreme, bulantı, kusma) farklı belirtilerinin de olduğu bilinmelidir ve daha fazla süre ile bir arada bulunma nedeniyle de riskin eskisinden daha az olmayacağı COVİD-19 hastalığının aşısı ya da kesinleşmiş tedavi ilacının bulunmadığı, virüsün bulaşma olasılığının halen sürdüğü bilinerek, işten kaynaklı bulaşma olasılığını ortadan kaldıracak bir çalışma düzenini oluşturmamız gerekmektedir.

 Bu nedenle İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğine ilişkin tüm hususlar da atlanmadan aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilerek çalışma düzeninin sürdürülmesi gerekmektedir.

Burada belirtilen kurallar, süreci birlikte doğru olarak yönetmek, bundan sonra da hiçbir çalışanımızın ve üyemizin zarar görmemesi için konulmuş gereklilikler olarak düşünülmelidir

 Aşağıda belirtilen kurallar ile İş Sağlığı Güvenliği Genel Müdürlüğü ve Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen kuralları asgari normlar olarak düşünüp işyeri ve iş koşullarına göre gerekli kurallar eklenebilir.

1.Genel temizlik kurallarına uyulacak, İMO birimleri düzenli olarak dezenfekte edilecektir.

 2.Hastalık belirtileri, önlemler, hijyen kuralları konusunda işyeri panolarında duyuru yapılacak ve afişler asılacaktır.

 3.İş için Odaya üyenin gelmesinin gerekmeyeceği şekilde düzenleme yapılacak, üyeler online işlemlere yönlendirilecek, Üyelere online işlem konusunda sık sık bilgilendirme yapılacak, zorunluluk nedeni ile gelenlerin maske takması sağlanacaktır.

 4.Toplantı yapılması gereken durumlarda toplantıları çevrimiçi veya telekonferans görüşmesi yoluyla düzenlenmesi tercih edilecek, eğer bir arada bulunularak toplantı yapılacaksa, tüm katılımcılar maske takacak, "güvenli mesafe" kuralları yerine (en az 2 m) getirilecektir. Toplantı uzun tutulmayacak, sık sık ara verilecektir.

5.Çalışma arkadaşlarımız hastalığın belirtileri, korunma yolları, Kişisel Koruyucu Donanım Kullanımı, hijyen kuralları konusunda bilgilendirilecek, kendisinde hastalık belirtilerini hissettiğinde ya da yaşadığı konutu paylaştığı kişilerden herhangi birisinin hastalanması halinde birim sorumlusuna haber verecektir.

 6.Bir çalışanın COVID-19 olduğu doğrulanırsa, diğer çalışanlar işyerinde COVID-19`a maruz kalma olasılığı konusunda bilgilendirilmelidir. Etkilenen çalışandan, çalışan ayrılmadan önce temas ettiği diğer çalışanları tanımlaması istenmeli ve bu çalışanlar için de önlem alınmalıdır.

 7."Güvenli mesafe" kuralı gözetilerek çalışma yöntem ve düzenleri yeniden gözden geçirilecek, çalışanlar arası mesafe min. 2 m olacaktır.

 8.Özellikle üye işlemlerinin yürütüldüğü alanlarda şerit/çıkartma/etiket vb. işaretler konularak; üye veya ziyaretçilerle çalışanlar arasında fiziksel mesafe (en az 2 metre) korunacak, her seferinde bir üye veya ziyaretçi kabul edilecek, üye veya ziyaretçilerin bina içinde temas etmeleri engellenecektir.

9.Her gün temassız ateş ölçer ile ateş ölçülmeden çalışma yerine girilmeyecektir. (38 C) üzerindeki ateş yüksek ateş olarak kabul edilecektir.

 10.Temassız ateş ölçen personelin bulunduğu yerde mümkünse cam bölme olacak, bu personele maske dışında şeffaf yüz siperliği de verilecektir.

 11.Çalışmaya başlamadan önce en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla ellerini yıkayacaklardır, su ve sabuna erişim olmadığı takdirde alkol bazlı bir el dezenfektanı kullanarak ellerini temizleyeceklerdir.

 12.İşyerine yemek sipariş verilmemesi, evden yemek getirilmesi esastır. Ancak işyerine sipariş veriliyorsa da servis elemanı binaya alınmayacak, teslimat ve ödeme bina girişinde yapılacaktır.

 13.Yapılan işin gerektirdiği kişisel koruyucu donanımların yanında tüm çalışanlara maske ve dezenfektan malzeme sağlanacak, Birim Sorumluları KKD ve malzeme durumunu takip edecek, en az bir aylık ihtiyacı karşılayacak şekilde malzeme bulundurulmasını sağlayacaklardır.

 14.Her katta, dezenfektan ve tek kullanımlık şeffaf eldiven bulundurulacaktır. (eldivenler güven hissi uyandırabilir, kullananlar ellerini yüzlerine götürebilirler bu konuda uyarı yapılmalıdır)

 15.Asansörlerin ortak temas yüzeyleri olan, düğmeler, tutma kolları, küpeşteler sabah saatlerinden mesai bitimine kadar sık sık (en az 2 saat ara ile) sabunlu su ile silinerek temizlenmeli, dezenfektan solüsyonlarla (alkol bazlı solüsyonlar) ilave temizlik yapılmalıdır. (Genel temizlik için 100 ölçü suya 1 ölçü çamaşır suyu yeterli olur, tuvalet ve lavabolar temizlenebilir. Daha derişik hazırlanacak solüsyonlar uygulayıcı açısından başta solunum sistemi olmak üzere sağlık sorunlarına yol açabilir.)

 16.Tüm Oda mekanlarında doğal havalandırma yapılacak ve klima sistemleri kullanılmayacak; mümkün olmadığı durumlarda klimaların yüzde yüz taze hava ile çalışır hale getirilecek, tüm havalandırma/klima sistemlerinin bakımlarının yapılarak dezenfekte edilecektir.

 17.Aktif olarak kullanılmayan tüm Oda mekânları kapatılacak, üye veya ziyaretçi girişleri engellenecektir.

 18.Birimlerimizde klozetlerde değiştirilebilir hijyen kağıt örtü kullanılmıyorsa, hijyen, temizlik kurallarına daha çok dikkat edilmeli ve klozetler sıklıkla temizlenmelidir.

 19.İşlemlerde kredi kartı ile para tahsilatında temassız ödeme tercih edilmelidir.

 20.Su sebilleri ve ortak kullanım alanlarındaki çay makineleri kullanımdan kaldırılmalıdır. Çalışma arkadaşlarımıza çay-kahve-su servisi yapılmamalı, kendileri almalıdır.

 21.Bilgisayar, telefon, koltuk, masa, kalem kişiye özel olacaktır. Herhangi bir nedenle bunları başka bir personel kullanırsa, kullanmadan önce ve kullandıktan sonra dezenfektan/alkol ile temizlenecektir.

 22.Odaya dışarıdan gelen ile teması olacak çalışan maske dışında yüz siperi de takacaktır.

23.Çalışma süresince maskeler, burun ve ağızı tam olarak kapatacak şekilde kullanılacaktır. Maskeler takılırken ve çıkarılırken lastiklerinden tutulmalıdır. Her katta asansör çıkışında atık malzemelerin atılması için çöp kutuları bulundurulacaktır.

 24.Maske takılmadan önce ve çıkardıktan sonra el yıkanmalı ya da antiseptik ile temizlenmeli, nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilmeli, telli kısmı üst tarafa gelmeli ve dış yüzeyine dokunulmamalıdır.

 25.Mümkün olduğunca işyerine toplu taşım araçları kullanılmadan gidilmelidir. Toplu taşım aracı kullanan çalışma arkadaşlarımız "temas", "güvenli mesafe", "hijyen" koşullarına özellikle dikkat ederek işyerine gelip-gitmeleri, yanlarında mutlaka dezenfektan malzeme bulundurmalı, maske kullanmalıdır. İşyerine ait araçların kullanımında; araç çalıştırıldığında ve seyahat süresince klima kapalı olmalı, camlar açıldıktan sonra araç çalıştırılmalıdır. Aracın çalışmasından sonra açık ortamda araç çalışır ve camlar açık vaziyette 5 dakika beklenmelidir. Sonra hareket edilip, camlar seyahat esnasında aralık bırakılmalıdır. Araç kliması seyahat süresince çalıştırılmamalıdır.

 26.İşyerinde çalışılan kata ulaşım konusunda mümkün olduğunca merdivenler kullanılacak, çıkıp inerken hiçbir yüzeye dokunulmayacaktır.

 27.Çalışma arkadaşımızın, asansörü kullanarak katlara çıkıp inmeleri gerekiyorsa,

●Asansörler için "Güvenli mesafe" yi 2 metre olarak düşündüğümüzde asansörlerin 1`den fazla kişinin binmesine uygun olmadığını bilmeliyiz. Bu nedenle asansöre sadece 1 kişi binmelidir.

●Asansöre binmeden önce bir süre kabin kapılarının açık tutularak kabin içi havalandırılmalıdır.

●Asansöre binerken koruyucu maske mutlaka takılmalıdır.

●Asansör düğmelerine, kapı kollarına direkt temastan kaçınarak parmak yerine yüzeylere tek kullanımlık bir şeffaf eldiven/mendil yardımıyla dokunulmalı ve mendil kattaki çöpe atılmalıdır.

●Kabin içinde yan duvarlara yaslanmaktan, küpeşte kısmına tutunmaktan kaçınılmalıdır.

●Asansör dışına ve içine bilgilendirme talimatları asılmalıdır.

●Kabin içi tutamak, buton ve temas yüzeyleri sürekli temizlenmeli, dezenfekte edilmeli,  ve eldivensiz bu yüzeylere dokunulmamalı.

●Asansör fanı çalıştırılmamalıdır.

28.Kargo ve posta işlemlerinin, teslimat ve gönderiler bina girişlerinde yapılacak görevlilerin kapalı alanlara girişi sınırlandırılacak, kargo zarflarına dokunan kişiler tek kullanımlık şeffaf eldiven kullanmaması durumunda ellerini hemen yıkayacaktır. Malzemeler tamamen bitmeden sipariş verilerek bu malzemeler ayrı bir yerde bir süre bekletilmeden kullanılmayacaktır.

 29.Kapı kollarına dokunulmadan ya da tek kullanımlık eldiven/mendille açılmalıdır. Havalı el kurutma makinaları kullanılmamalı, el değmeden çalışan otomatik kağıtlıklar kullanılmalıdır,

 30.Kat kapıları elle dokunulmadan açılmalı, mümkünse mesai süresi boyunca açık bırakılmalı, katlar sık sık havalandırılmalıdır.

 31.Nöbet usulü devam eden çalışmaların amacı, hastalık riskinin azaltılması olduğu unutulmamalı, nöbet harici evde çalışılan veya izinli günlerde üçüncü kişilerle temastan kaçınılmalıdır.

Bilgilerinizi önemle rica ederiz. 04.06.2020

 

 TMMOB İNŞAAT MÜHENDİSLERİ ODASI

YÖNETİM KURULU

 


Okunma Sayısı: 2

Adana Şube Kaynaklı Haberler »
Tüm Haberler »

Sayfayı Yazdır

   

Key Yazılım Çözümleri A.Ş.